syurga ninies

Tuesday, June 7, 2011

BERLARI MENGEJAR MATAHARI....

haryanie ninie... CAPTURE PICTURES...CAPTURE MOMENTS...


SALAM SEMUA..
pagi Rabu..1.50 a.m...bersamaan ngan 08 jun 2011..
hai...lama sudah tidak ku hadir di kamar syurga ini...
ahhh....rindula....sapa ckp  x rindu.....sayangla....sapa yg ckp x sayang....hehehhe...jwbku pada syurgaku ini....
hurm...agak lama kutinggalkan syurgaku ini...sepi dindingnya..bukan kerana tiada kisah yg inginku coretkan...nmun..kesibukan ku mengejar matahari itu...telah membataskan jari-jemariku untuk mengukirkan ceritera ku di dadamu wahai syurga keindahanku....
hehehhe...jiwang lak aku di pagi rabu ini...
alaaahhh...apa yg aneh...jiwang seperti slalu...
itukan diriku...
hehehehe....

okla...sepanjang aku sepi terlalu banyak aktiviti yg telah aku lakukan...sehinggakan aku terasa seperti matahari itu terlalu singkat bersinar...dan terpaksa aku berlari mengejarnya....
hurm...kesibukan ku bermula apabila...aku menghadirkan diri ke kenduri kakak kpd sahabatku..iaitu kak hanim daan pasangannya abg farid...ahhh...2 ari tu...menyebabkan keletihan mula menular dalam diri ini...
namun walau apapun...ari kjadian itu...sngat best...slain dpt mkn nasi knduri...dpt freegift knduri...dpt gula2...dapat bunga telor...dpt jumpa kengkawan2 dan cikgu2 lama...aku paling suka bila kt situ aku dapat banyak pngalaman....hehehe..time tulah bnyk ragam mnusia kita bleh lihat dan nilai...yg baik...kita jadikan panduan...yg buruk kita jadikan sempadan...hehehhe..ni sdikit moment yg smpat gak aku cpture dlm kesibukan ku di hari itu...ehheheh...




sebenarnye bnyk g..tp...hehehe...

slps itu..aktiviti ku bersambung lak ngan ops balik kg...hehehhe...2 ari 1 mlm..aku pulang ke kg ku yg terletak berdepan ngan gunung jerai iaitu...di kg raga "yan"...hehehhe...banyak gak aktiviti...antaranya...sesat didalam ladang getah....meredah hutan hijau..."jungle tracking"...meredah anak2 sungai...membuat "dangau" di dusun..menebas2 semak - samun di dusun...berkelah2 an...
bermandi2 an...berBBq2 an..hehhehe..fuhhh..semua ini dilakukan serentak...hinggakan..keletihan yg menular sebelum ini..sudah mula menjalar2 ke segenap tubuh badanku...hem...nmun di sbalik semua itu...aku dapat rasakan satu keindahan...satu kedamaian...satu kesyukuran...
terima kasih Allah.S.W.T..atas sgala yg kau berikan...!!!
ni der serba sdikit moment yg tercapture waktu2 itu...
hehehe...










ni umah dato' yg telah kami pinjam kolamnye
.
hehehe...sebenarnye..bnyk g nk khabarkan...pasal ahli kluarga baru...yg telah hadir dlm kluarga aku...''belang..."oren...."kelabu..." bulat...dan 5 ekor adik putih dan kecik...hehehhe...nmun ku tngguhkan dulu ceritera tentang mereka smua untuk entry yg akn dtg...hehehhe...kerna mata dh berat giler pas telan ubat demam n selsema td..so dah ngantuk sngt skrg...huhuhu...
okla..sampai jumpa kawanku...semoga kita slalu mnjadi sbuah kisah klasik untuk masa depan...!!!
wasalam...3.12 a.m...
apa yg pasti...
matahari itu tetap bersinar seperti slalu!!!

No comments:

Post a Comment