syurga ninies

Monday, June 20, 2011

hidup penuh ngan kejutan...!!!

haryanie ninie... CAPTURE PICTURES...CAPTURE MOMENTS...


1;58 a.m...arini 21 aribulan 6 2011..ari selasa....
hai smua...terutama kepada sorg blogerz nih yg perasan akan ketidak hadiran coretan2 bru ku di dinding syurga ini sjak 2 mggu yg lalu....kepada Hang Leo...anda buat saya terharu seketika...hehehe...thanks you...
[untitled.png]

okla...kesepianku kali ini adalah bukan kerana kesibukan ku mengejar matahari itu lagi...tetapi kerana kesibukan ku untuk melihat matahari itu bersinar kembali...huhuhu...
sebenarnya tanggal 12 jun aku merasakan sesuatu yg x kena sedang berlaku dlm diriku....rsa yg mnyebabkan badan ku tidak lagi mahu mendengar kata2 akal ku...puas aku katakan tolonglah jgn sakit....nmun kdegilan nya semakin mnjadi2...lalu aku di paksa untuk ke situ...ke tempat yg kalau bleh aku nk elakkan...huhuhu....ape lagi klu x hospital....huhuhu...
tp kerna fikirkan keadaan diri yg smakin kritikal...ku menurut jer...huhuhu....besala..bila ke hospital nih...macam2 prosedur...dr proses nih...sampai ke proses tu...tp yg aku xbleh lupa aku hampir2 nk pitam masa tggu turn nk amek darah...huhuhu...btw...aritu..berakhir ngan doktor ckp...balik minum air bnyk2 n berehat...hurm...aku pun pulang...

tp nk jdkan kisah nih bertambah menarik...masuk ari kedua balik dr hospital tu....ubat pun dah abis di telan....tp...badan masih x nk respons....huhuhu...2 mlm gak aku x bleh nk lelapkan mata...adoooiiii....sakit woooo....huhuhu...
jd mlm ketiga tepat kol 12 a.m...aku suh adik kejutkan abah...ckp tlg bwk aku g hospital...xtahan...huhuhu...per g....sampai jer...emergency hospital..terus rr bermula smua nih....huhuhu...amek darah...tambah air.... x-ray...check sana...check sini...akibatnya 1 ari aku kat emergency tu...huhuhu...ari kedua aku dipindahkan ke ward....
ward 5C katil no 14...huhuhu...kat situ...aku rse cam x ubah bahan uji kaji...cam tikus makmal pun der...mau nye aku x ckp cmtu...selang setengah jam doc dtg amek drh...huhuhu...
sakit woooo....abis lebam2 tangan2 aku....aku xtau bpe bnyk darah aku dah didermakan...huhuhu...sedey jer rse time tu....waktu tu bru aku sedar bertapa berharganya sebuah kesihatan...huhuhu...maka tinggalah aku di situ hinggalah semalam....tu pun...sblom balik sempat g amek darah g...masalahnye skali amek berbotol2...huhuhu...

aper??penyakit aku???hurm...ntah...sampai skrg doktor sndri x pasti...huhuhu..memula diorg saspek denggi...kencing tikus....insfluenza....laaa...apela...tp last2 xde pun...hurm....
aku???owh...aku dah ok dah...dah sht...dah bleh menaip dah...hehehhe....mau nya x sihat...dekat 9 botol air masuk...
hehehhe...tp spanjang rawatan...der satu benda ni..nme dia potasium ke ape tah...masya'allah....sakitnya masa dia jalan masuk melalui saluran darah aku...aku xtau nk bygkan cmne kt korang....bg aku baik diorg cucuk amek darah 10 kali pun aku sanggup dr kena masuk ubat tu g...huhuhu.....camtulah yg aku rasa...huhuhu......

dan kat situ gak..macam2 kerenah mnusia aku dapat lihat...hahahha...rencah kehidupan kau x pernah membosankan diriku...aku gak sempat berkenalan ngan jiran2 katil ku...dan yg paling best...antr jiran aku tu der sorg budak ni nme dia mohamad adam akmal...dia la yg x jemu2 duk wat aku ketawa...hiburkan aku...dan seluruh penghuni wad tu...hehhehe...dia sbnrnye dah lame check in situ...so dr makcik guard sampaila yg cleaner...smua dia dh kenal....hehehhe....papepun aku dah syg kat dia...skrg pun dh mula rindu...huhuhu...aku doakan dia cpt sembuh...aku bukan per...aku tabik spring kt dia...sbb wlpn sakit...dia tetap mmpu wat org tersenyum....huhuhu....aku yakin dia pun mesti ngah rindu aku...hahhaha..perasan lak....kih2...

ok lah agak pnjang coretan kalini...sebab bnyk bnde yg aku nk citer...nmun..mata ku x mengizinkan....lgpun..nih klu mak tau aku x tdo2 g...huhuhu...siapla....huhuhu...x padan ngan bru kuar spital...huhuhu....ok2....aku stop sini dulu...nih der beberapa kenangan time kt hspital yg sempat tercpture...

tangan dah bengkak2




hurm...okla....sampai sini dulu..kepada smua yg sayang aku...percayalah aku pun sayangkan korang gak...
wasalam...:)

No comments:

Post a Comment